Ny blogg – Vetenskap och forskning

Jag gjorde en ny blogg på blogger. I den nya bloggen planerar jag att blogga om vetenskaps- och forskningsnyheter som jag vill ha arkiverade.

Anteckningar om vetenskap och forskning

Ibland träffar man på saker som kan vara intressant att ha kvar. Bokmärken fungerar dåligt genom att man tappar en synergi som ofta finns att få. Nyheter man träffar på ligger ofta inom ett ämne som man just då undersöker generellt. Därigenom finns det annan intressant information som också är meningsfullt att spara ned så som korta fakta, länkar, bra bilder o.s.v.

Blogger blir med andra lite som ett anteckningsblock.

Blogger

Jag har försökt göra bloggar tidigare med Blogger men gillade inte deras gränssnitt. Nu har det emellertid blivit enklare och bättre på flera sätt. I inställningarna ligger WordPress och Blogger ungefär lika idag tycker jag.

En bra sak med Blogger är att allt går mycket snabbt. En nackdel är att Blogger inte klarar av att göra en korrekt preview. Preview struntar i att läsa inställningar som går att göra. I WordPress är preview numera alltid korrekt.

Kommentera

