Läkemedels-spam i Googles sökresultat

Nu e-postade en kvinna till mig från sitt Hotmail-konto. Nu är ju Hotmail Microsoft så säkerheten där är som det är överallt annars med Microsoft. Din IP-adressen sätts till e-postet. Därav vet jag ju mycket väl var du jobbar och exakt vilket intresse du har i frågan.

Faktiskt tror jag mig veta exakt vem du är. Men nu är jag så snäll att jag inte tänker hänga ut dig och därmed är du också skyldig mig en tjänst inför framtiden. Kan vara värt att tänka på inför nästa gång du bryter mot Hotmails regelverk för att föra fram en falsk agenda med ett förfalskat namn.

Likväl menade hon att Google inte alls listar läkemedelsspam i sökresultaten. Så låt oss ta en titt på ett sökresultat som inte har rensats upp.

Tramadol på Google

Tramadol är inte narkotikaklassat i Sverige. Orsaken till det var en felaktig metodik när läkemedlet utprovades. Medlet binder till opiodreceptorer men testades på heronister som inte fick ut något av det. Vanliga människor blir däremot euforiska på det och därmed missbrukas det allmänt och är stora affärer på nätet.

På Googles sökresultat hittar vi tramadol spam redan på första sidan hos IDG. Jag har anmält det spammet till IDG. Försvinner det inte tänker jag anmäla det till Sunet så får vi ett testcase till för hur Sunet ställer sig till sajter som implicit stödjer försäljning av narkotika.

Det är fullständigt ointressant om en sajt stödjer försäljning av narkotika genom inkompetens, ett aktivt beslut eller slarv. Resultatet blir det samma.

På sidorna efter följer ännu mer spam.

Det är bara att titta efter:

Tramadol på Google (1)
Tramadol på Google (2)

Sökresultaten för Champix är på så sätt unika just nu av vad jag kan se.

Relaterat om tramadol

Tramadol i Wikipedia

Kommentera

