Kända sökmotoroptimerare i Sverige – Tina Ponting

Låt oss börja med ”Ottsjötanten” som dock är för ung för att kallas tant. Hon är på internet mest känd för sitt engagemang för Ottsjö och sina många länkkataloger och hemsidor om Ottsjö.

Hennes riktiga namn är Tina Ponting och hon är bosatt i Ottsjö. Hennes strategi är baserad runt ett antal informationssidor om Ottsjö och till dessa kommer ett nätverk av länkkataloger.

Strategin har av allt att döma lyckats bra när det kommer till Ottsjö som sökord.

Många länkkataloger

Hon kontrollerar ett stort antal kataloger även om katalogernas PR-värde genomgående fortfarande är lågt. Strategin med många läkkataloger används förövrigt av många.

Tina Ponting på internet
Tina Ponting har sin officiella blogg här: ottsjo.blogspot.com.

16 responses to this post.

  1. HEJ!
    VAd lycklig jag är! Jag kommer inte att gå prata med idag!!! Jag pöser över….

  2. Grattis Tina.

    Kramar
    /Blomman

  3. Grattis Tina! Du är verkligen duktig!
    Kram
    Victoria

  4. Grattis Tina!
    Är glad att få vara en av dina länkvänner.

    (Keep up the good work)
    /Bengt

  5. Om jag bara hade sådana vänner🙂

    Det är kul i alla fall hur bra du har lyckats med ”Ottsjö” med eget arbete. Visar att det går att lyckats med Google genom att investera egen tid i arbetet.

  6. Japp, hon har lagt ner ett idogt arbete som väl förtjänade en bloggpost. Håller helt med.

    Lycka till vidare Tina.

  7. Du ska se att det här blogginlägget glider upp och knuffar ner henne på Ottsjö🙂

  8. […] i veckan.Vilket är det minsta jag rekommenderar! Särsilt när han skrivit så snällt om mig….Ottsjöblogger.¨Hans blogg heter Anteckningsblocket. Då studsade jag i flera dagar! Han har även flera […]

  9. […] en gng i veckan.Vilket r det minsta jag rekommenderar! Srsilt nr han skrivit s snllt om mig.Ottsjblogger.Hans blogg heter Anteckningsblocket. D studsade jag i flera dagar! Han har ven flera intressanta […]

  10. […] Ponting ottsjö blogg, här är lite trevlig (för mig!) om mig. Skrivet på en de ledande bloggarna i svea […]

  11. […] Tina Ponting har ganska många olika länkkataloger. Många är nystartade och har fortfarande ett lågt PR. Katalogerna är välskötta och nystartade seriösa sajter har lätt för att komma med. Nätverket är därför särskilt användbart för webbutiker. Sajter som visar sig vara oseriösa plockas snabbt bort av Ponting. […]

  12. […] Googlar Google, Länkkataloger Jag sammanfattade min erfarenhet av den nytta som man kan ha av Tina Pontings nätverk av länkkataloger i Jim Westergrens forum. Särskilt vill jag trycka för att webbutiker […]

  13. […] Westergren (liksom Ottsjötanten som jag dock inte tror arbetar med SEO) har ju förutom en affärsverksamhet kring s.k. […]

  14. […] kom med av misstag.En av länkkatalogerna, Linkeater, är jag inte säker på om den är klar än. Tina Ponting bad mig prova när hon byggde den. Om inte så titta tillbaka till den senare. Hon brukar ju alltid […]

  15. […] juli 2007 at 1:58 pm · Arkiverad under Topplista, Länkkataloger Tina ponting har gjort en topplista för kataloger. Topplistan är byggd på Aardvark Topsites PHP och hon har […]

  16. […] Tina är en fantatisk kvinna. En krigare. Jag är så svag för krigare sedan må de vara Stonewall Jackson, Condoleezza Rish, Bush II eller Tina Ponting. […]

Kommentera

