Å, ä och Ö i URL:er? Nej tackar vet jag kinesisk URL

Så här ser adressen ut i min webbläsare:

xn--1cr22u.com/x1R2/bygga.html

Verkar förövrigt en scrapers + Adsense😦

3 responses to this post.

  1. Det där är inte åäö.. Utan det är just kinesiska tecken. Google visar nämligen både kinesiska och våra svenska tecken korrekt, liksom firefox. Tittar du istället i Eniro eller i Internet Explorer så börjar det bli konstigt…

  2. Posted by Karin on januari 22, 2007 at 10:34

    Hans talar och skriver åtminstone mandarin. Han vet säkert om det.

  3. Posted by Hans Husman on januari 22, 2007 at 13:51

    Lol

    Nej det gör jag knappast. Mycket lite i alla fall🙂

    Men jag tyckte det såg kul ut med kinesiska tecken. Jag menade mer att det såg mer smutt ut med kinesiska tecken än å ä och ö.

    Någon som vet om kan få tecken också?

Kommentera

