Ny (?) funktion i Google

Relaterade sökningar. Ingenting som jag upptäckt tidigare i sökresultaten. Det fanns ju som en separatapplikation tidigare tror jag.

Kanske användbart om inte annat för att få en bild av vad andra söker på?

”blog things”, ”blog quiz”, ”blog meaning” och ”political blog” var överraskningar i alla fall för mig.

Bilden ligger som vanligt på Flickr.

4 responses to this post.

  1. Verkar inte kommit till Google Sverige än. Vet inte vad det är för nytta med detta men de som Googlar för ”nöjes” skull kanske tycker detta är intressant. Jag vet oftast vad jag letar efter och specifierar en hyffsat korrekt sökning med väl valda sökord direkt.

  2. Tja jag kan se två poänger:

    1) Att undervisa folk i att söka specifikt. De allra flesta söker ju fortfarande på ett ord märker jag i Analytics.

    2) Att upptäcka vad folk söker på för att anpassa webbplatsen efter det.

    Tack för kommentaren.

    Vänliga hälsningar
    Hans

  3. Så sant, så sant! Tack för det!

  4. […] sökningar” på Google, Hans Husman visar hur det ser […]

Kommentera

