Fråga: Att få en blogg indexerad

En fråga som kom i en kommentar.

Hej, jag tänkte att du kanske kan hjälpa mig, du verkar ha koll på bloggar. Jag är registrerad på bloggtoppen och godkänd av administratör, men ändå kan jag inte söka mig på google…inte kopplad…har jag missat nån inställning..de ansvariga bloggtoppen har inte svarat på min fråga…vet du kanske?

Här hittar ni hennes blogg: theconceptoflife.blogg.se

Svar
Bloggtoppen är bloggtoppen, och Google är Google. Google indexerar dig när du har blivit länkad av andra webbplatser. Bloggtoppen länkar dig inte på ett sätt som Google har hänsyn till.

Snabbast för att bli indexerad registrerar du din blogg som privat hemsida hos:
katalogen.kthnoc.se
Vilken troligen är den katalog som Google värderar högst för det svenska språkområdet (eller möjligen direkt efter DMOZ.org). Det bör innebära att din blogg relativt snabbt blir indexerad.

Kommentera

