WordPress visar att Youtube är enormt stort

Jag gjorde ju den här lilla bloggpostningen om bilder från youtube i sökresultat hos Google (jag hoppas förresten att det inte blir filmer framöver för det orkar inte min dator med). Något som är väldigt trevligt med WordPress.com och som gör bloggtjänsten mer social är gemensamma taggsidor.

Taggar på WordPress.com
För Youtube finns en taggsida med samma namn och när man bloggat om Youtube skriver man in det som en kategori. Bloggpostningen dyker då upp med alla andra från WordPress.com.

De senaste bloggningarna syns på första sidan och ju äldre de blir och ju fler som bloggar ju längre bak åker de. Det är ju en socialfunktion hos WordPress.com och skapar ett tydligt och tilltalande samhälle.

Taggarna går också att använda som lokala kategorier och kan då hittas lokalt på bloggen:

marknad.wordpress.com/tag/youtube

Om man vill kan man visa alla kategorier till höger på bloggen.

Youtube som tagg på WordPress
Tittar man på Youtube taggen ser man att det bloggas väldigt mycket om just Youtube. Det är få ämnet som jag taggat där det varit sådan fart.

Slutsatsen blir att Youtube är ytterst stort och sanslöst populärt. Själv har jag aldrig använt det. Kanske är dags?

Kommentera

