Googles översättning fungerar bra

Jag prövade Googles funktion för översättning, Google Translate, idag för första gången. Resultatet blev jag imponerand av. Särskilt med tanke på att automatisk översättning inte kan vara ett lätt att få till bra.

Lampa med högtalare, luftrenare & spegel 
Det jag ville översätta var den här sidan på italienska om lampan Rigel. Denna lampa som kostar nästan 20 000 kr har inbyggd högtalare och luftrenar. Dessutom fungerar den som spegel när den är avstängd.

Tyckte den kunde vara kul att blogga om på min prylblogg men informationen på engelska var mycket kortfattad. Googles översättning gav den här texten som verkar vara riktigt bra översättning av vad jag kan förstå.

Resultatet blev den här bloggningen: Rigel är luftrenare, högtalare och lampa i utsökt design.

Kommentera

