Nyckelord man inte kände till – Hello Kitty

Jag skrev om den här fjantiga Hello Kitty luftrenaren på min prylblogg. Kände inte till ”Hello Kitty” innan. Jag har ju pressbevakning på luftrenare och en del andra prylar för Nyfikenvital. En massa tunna nyheter blir över som inte platsar där och som går fort att skriva. Därav att jag gjorde en prylblogg med en massa tunnt om prylar.

Hello Kitty som nyckelord
Hello Kitty är kultur och stort på nätet. För sökordet ”Hello Kitty” påstår sig Google.se ha 142 000 sidor indexerade. Flickr har 29 370 foton delade på ”Hello Kitty”.

Googles nyckelordverktyg visar låg sökvolym men mycket hög konkurrens bland annonsörer. Overture visar 170 411. Långsiktigheten bör vara god då hon föddes 1974 och hennes pojkvän föddes 1999. Så hon lär väl hänga med några år till.
Tycks vara ett bra sökord. ”Hello Kitty” hade jag inte ens hårt talas om innan luftrenaren dök upp. Bizzart. Men barn har ju aldrig varit kända för att ha god smak.

Min blogg om foto och bild gick in 23 på en bloggpostning med foton på Hello Kitty utan några inlänkar. Så det är inte något särskilt svårt nyckelord heller. Inget ord som intresserar mig men kanske intressant för några av er?

Kommentera

