Riktigt fina sökresultat på både Google och Yahoo

Jag måste säga att jag tycker att både Google och Yahoo tydligt har fått finare sökresultat. Ingen av dem har haft direkt dåliga sådana innan heller.

Yahoo såg vi en förbättring av för ett tag sedan. Tydlig sådan! Jättebra Yahoo!

Nu tycks Google ”dansa” och resultaten på de sökord jag ser är sökresultat som jag tror är bättre för den som söker information. För vår del kan jag dock varken se att vi gått upp eller ner i genomsnitt så någon skillnad i trafik för oss gör det väl inte. Men finare resultat!

Tunna sajter och tunna i bredd
Däremot verkar tunna sajter missgynnas och särskilt tunna sajter som har byggt tunna sidor om flera nyckelord. Bra jobb Google!

Microsoft Live! Får ett Stort😦
Microsoft Live! är däremot en helt annan sak. Det kan inte bli mindre seriöst. På första platsen när man söker på Xenical tycks bloggspam ranka. Går man in på sajten hittar jag ingenting om Xenical alls så bloggspammet har väl städats bort. Så tillfälligt bloggspam gör med andra ord att oseriösa sidor kan driva trafik till sig från Microsoft Live!.

Kommentera

