Sökorden man blir skadeglad över :-)

Sådant man tipsat massor av sajter om, skrivit artiklar, köpt in nyhetsbevakning av m.m. Och så ger det ingenting när du rankar.

Men så kommer belöningen gång på gång. Den återkommande osunda skadeglädjen när andra sajter tror att det är bra och rent av betalar någon för att de ska ranka på det.

Bäst är när de e-postar och frågar: jag säger alltid exakt som det här. Men de tror inte på det. Fantasin blir bara mer verkligt för dem när jag säger som det är att vi får 10 besökare per dag. De tror att det är 1000.

Och man tänker. Jag tipsade nog 500 gamla yoga sajter om oss med personliga e-post. Lycka till. Och knuffar ni ner oss så… Gör något av den lilla trafiken. Kanske kan bli en 50 lapp per dag eller 2,5 strutglassar.

Och så tänker jag. Kanske borde jag ta bort sajtvidd länken till huvudsidan för yoga och lägga den kraften på något annat. Men det blir liksom aldrig av🙂

Kommentera

