Multiplar av identiska söktermer igen

Jag roade mig ju med att söka på hälsa med multiplar av den identiska söktermer hälsa. Av och till blir jag fascinerad av att göra det på något nyckelord som jag söker information runt eller bevakar.

Sökte precis på GI för att se om det kommit några svenska nyheter. Kunde inte låta bli att leka med den här sökmetoden. Låt oss förövrigt namnge den som ”Hans Sökresultat från Redundanta Sökträd” (HSRS).

HSRS för GI
På det enkla sökresultatet GI ligger vi på plats 1 och 2, GI-viktkoll på 3 och Recepten.se på fyra. Expressen som sakta men säkert går nedåt ligger numera nio.

HSRS-GI-2 är sökresultatet för gi gi. I det ligger Expressen 1 och 2 medan vi ligger 3 och 4. Tidigare såg vi att artiklar med sökorden två gånger i title gynnades i dessa resultat men det är inte fallet för Expressen sida. Jag räknade antalet ord som antingen GI eller GI- förekom och fick det till 19. Vår artikel ligger mycket högre där så antal har knappast betydelse.

Inlänkar med GI flera gånger kanske har varit avgörande? Svårt för mig att se i så fall utan en massa jobb. Orsaken gissar jag istället är att Expressen kombinerat GI på fler olika sätt i form av t.ex: GI-nyheter, GI-fan, GI-skolan, GI-tipsen och GI-mat. Detta ska jag tänka på nästa gång vi uppdaterar vår artikel.

För HSRS-GI-3 ligger Expressen fortfarande 1 och 2 medan vi nu bara har tre. För HSRS-GI-4 går vi dock upp till 1 och 2. HSRS-GI-6 återkommer Expressen. Jag gick sedan ända till gi gi gi gi gi gi gi gi gi gi gi gi gi gi gi utan att se någon förändring i topp fyra (tittade inte nedåt). Något form av limus som resultatet går mot tycks finnas.

Kommentera

