Google + Wikipedia = Hybrid – Men bäst är ju citat från litteratur i SERP

Förr och senast i natt trodde jag mig ha fått 42 som svar på den här sökningen högst upp. Nu får man en hybrid mellan Google och Wikipedia.

wikipedia_plus_google_ar_snuskigt.jpg

Men helt fel. 42 ges som svar på den här sökningen.

Nu ska man inte ha förutfattade meningar om hybrider. Ny forskning pekar på att de inte alls är nödvändigtvis är särskilt benägna att dö ut… Åtminstone inte salamdrar från Kalifornien: Hybrid salamanders don’t follow theory.

Google och Wikipedia tror jag har goda förutsättningar att utvecklas mycket bra tillsammans. Så kan kanske också DMOZ avlivas en gång för alla. Inte för att DMOZ märks särskilt numera jämfört med för två år sedan när de styrde massor av topp fyra SERP:ar.

Sökresultatet som gav 42 hittade inte jag själv på Google utan på en blogg om Google. Här har vi den bloggpostningen: Funny Google “Mistakes” Video. Hittar jag något kul visar det sig sedan typiskt vara en bugg. Till exempel här som gjorde mig riktigt redo och gå ut och fira hårt två veckor: DMOZ ur index?

Pinsamt nog får jag erkänna för mig själv att hade jag haft budget att lösa DMOZ för oss skulle jag knappast känna mig upprörd. Det även om jag inte skulle acceptera en sådan lösning. Detta genom att man då vet man att man enkelt kan lösa problem som fodrar det.

Folk som säger sig kunna lösa det och ge DMOZ listningar mot pengar har hört av sig enstaka gånger. Men något telefonnummer har jag aldrig fått dem att ge. Hade vi varit med i DMOZ hade nog istället känt mig engagerat orolig istället för avslappnat glad när de ser ut att åka ur Google. Men så är ju vi människor🙂

Kommentera

