Två anledningar att exportera hel RSS

Här bloggade jag ju om hela eller delar av blogginlägg är bättre eller sämre. Två nackdelar med stympad RSS missade jag som en enskild bloggare nog bör tänka till kring…

  1. Twingly analyserar bara det som ligger i RSS och därmed blir det problematiskt för de som tror att det är viktigt få trafik från nättidningar.
  2. Taggar från Bloggar.se kommer normalt inte med.

Det är två trafikkällor som försvinner. Bloggar.se tror jag dock att man kan få Metrobloggen att fungera med. Jag ska undersöka och följa upp det på min Metroblogg.

För en större enterprise tjänst ser jag inte att detta är betydelsefullt i närheten av att ändra strategi. Tjänar man pengar på att visa reklam kan man inte hålla på med att erbjuda möjlighet att läsa utan att se reklamen visas. Det kan enskilda små bloggar hålla på med.

Däremot kan man ju bygga runt detta om man vill. Det går att göra både och faktiskt. Vi får se om jag berättar här framöver hur man kan göra det. Möjligen att jag låter göra det för Nyfikenvital i vilket fall jag kommer ge information om den lösningen.

Kommentera

