Alla nyckelord runt bantning

Aftonbladet torde vara bland de mest erfarna när det kommer till att tjäna pengar på nätet. Dessutom levererar de upplever jag väldigt mycket för pengarna. Det här extra man kan köpa för att komma åt fler tjänster och läsa mer är ju billigt och ger mycket.

Sedan flera år har de en viktminskningstjänst. Jag har aldrig tittat på den men råkade ramla in i den när jag sökte på Google. En sak de gjort är att skapa något man kan välja att kalla ”ordlista” över alla termer associerade med bantning och problem med vikten.

Alla nyckelord som finns med där är säkert inte bra. Likväl för de av er som är intresserade i dessa nyckelord kanske det är intressant. Själv ids jag inte med nyckelord kring viktminskning. För många andra som är intresserade av dem.

Men konceptet utvecklat är ännu mer intressant
Bygger man en långsiktig tjänst som den här tror jag nog att ett koncept med en ”uppslagsbok” kan ha ett värde. Däremot tror jag att man vinner på att utveckla de enskilda sidorna mycket längre än i exemplet från Aftonbladet. Målet ska nog vara att de ligger mer på nivå med engelska Wikipedia.

Enklast tittar man nog på det hela via Googles site-sökning. Här har vi annars ett exempel för viktproblem.

Kommentera

