Bloggosfären & marknadsföring

Det är meningsfullt att förtydliga mina tankar kring strategi för mervärde från bloggosfären. Bloggosfären liksom många andra hemsidor har jag bearbetat intensivt periodvis. Typiskt avseende specifika ämnen.

Skillnader här är att strategin inte blir ämnesdriven utan att man försöker fånga helheten. I försäljningen diskuterades i en av de trendiga koncept för det som av någon anledning gick en kurs i förlänge sedan push och pull. Här är det då mer pull.

Vad efterfrågar bloggare? Och hur skär de med annan efterfrågan?
Man tittar över vilken typ av sidor bloggare länkar till och ger dessa en ökad prioritet. Samtidigt minskar man ner tiden för aktivt tipsande.

Nackdelen med strategin är att vad bloggare länkar till skiljer sig från vad de som söker information från sökmotorer efterfrågar och också vad RSS-läsare efterfrågar. Särskilt är en viktig grupp av sidor som bloggar länkar till referensinformation  som kompletterar deras bloggpostning. Det kan t.ex. handla om en sida med fakta om en råvara de tagit med i sitt recept.

Också tänker jag mig lägga mer tid på att ge trafik tillbaka till seriösa bloggar.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: