Blogga om det man tycker är bra kostnadsfritt

Blog review är något som är hett. Särskilt som det dyker upp en massa tjänster där det ska betalas för det men det är inte direkt kosher med Google. Dessutom är det många av oss som inte är budget för det.

Jag gjorde en tråd på SEO-forum där man kan tipsa om en sajt man gjort och om någon tycker att den är bra så bloggar man om den. Och utan motprestation – Inga krav på länkar tillbaka och ingen betalning. Här har vi den tråden: Tråd för gratis ”blog review”.

Jag börjar själva med en review av Leva Levet…

Leva livet Portalen till presenter, upplevelser och aktiviteter i Stockholm!
Jag börjar själv med att göra en review av den första anmälda i tråden: Leva Livet – Upplev Stockholm. Vad man ska bedöma är inte helt lätt när man saknar erfarenhet av det men jag har gjort ett seriöst försök här.

1. Användbarhet – Navigering
Navigeringen är enkel och det är lätt att hitta fram på sajten. Indelningen är enkelt gjord ”Sport & Fritid”, ”Mat & Dryck”, ”Kropp & Själ” och ”Livsstil & Kultur”.
Det är ett plus!

2. Reklam
Sajten använder Google Adsense med reklamen är inte påträngande.
Det är ett plus!

3. Tips
Sajten ger flera tips på upplevelser i Stockholm som jag tror att en turist kan ha nytta av, är roligt och ovanligt: balongflygning, gokart, qigong, champagneprovning, chokladprovning, paintball, kanot m.m.
Det är ett plus!

Jag tycker att det är en lagom sajt. Många sajter om olika orter har för stora grafiska ambitioner och är svåra att hitta på. Det problemet fanns inte på den här bloggen.

Jag rekommenderar gärna Leva Livet till den som planerar en semester till Stockholm!

Kommentera

