Enkla ”uppfinningar” som imponerar

Av och till träffar man på enkla saker med stort värde som tycks självklara när man väl har sett dem. Men att komma på det är det svåra och själv har jag ännu aldrig lyckats.

Här är två exempel…

Findus färdigmat
Ett exempel är Findus färdigmat där man delat upp förpackningen med mat i två delar. Det ena delen innehåller själva huvudmåltiden. Den andra delen ger något extra.

I deras ”Kyckling på indonesiskt vis med basmatris” får man med yogurtbröd extra. I andra finns glass och i laxsoppan får man äppelpaj med.Poängen är att jag känner att får mer för pengarna. Och det är trevligt med en efterrätt.

Ny lyckades jag inte hitta någon av de rätterna på deras hemsida så jag får visa Thaikyckling där det är mangosalsa man fått extra som jag inte smakat…


Ännu fler maträtter från Findus har vi på deras hemsida.

Anteckningsblock med linjer som inte kommer med när man kopierar
Ett tips från Sovrat är en till uppfinning som känns självklar när man sett det man som jag aldrig skulle komma på själv. Du kan använda linjerna på pappret som stöd för att rita och skriva men när du kopierar kommer de inte med.

Säljs av vän Wyld på Lilon: Whitelines – Papper med vita stödlinjer.

Kommentera

