SERP för Nyfikenvital

I spåren efter vår stora nu avlidna plagierare är det intressant att ta sig en titt på SERP:en för Nyfikenvital. Jag undrar om det inte är signifikant att det är just hans plagiat blogg på Blogger som fortfarande rankar.

Annars i de sökresultaten har vi naturligtvis vår första sida på position ett: Nättidning- Hälsa, Kost & Skönhet. På andra plats vår sida om Te och grönt te. Vad som väljs ut på andra plats är ett mysterium för mig men jag har fått för mig att uppdatering är en faktor som har betydelse.

På tredjeplats har vi vårt forum.nyfikenvital.org som tråkigt nog aldrig blev aktivt. Det fyller dock en funktion för kvalitetsgranskning av artiklar. Forumet ska snart byggas om förövrigt till en presstjänst.

Sedan kommer vår registrering i KTH. Därefter en sajt som länkat till vårt material om GI och GI-metoden. Efterden kommer vår katalogen Shoppa Hälsa som vi byggt för att kostnadsfritt lägga till de varor vi skrivit om i tidningen.

Därefter kommer en plagiatbloggarna som LB gjorde 😦

Sedan kommer denna blogg och slutligen på position tio Tailsweep – Nyfikenvital. Det är en tjänst för oberoende trafikmätning så det är passande att de rankar högt tycker jag.

Lämna en kommentar