En blogg med tjänster & produkter

Jag gjorde en blogg där samlade tjänster och produkter som jag tänker försöka sälja vid sidan om för extra inkomster. Det är sådant som jag redan säljer till några men kan det bli lite mer så är det bra.

Särskilt mycket har jag inte lägga ut på den än. Men naturligtvis om vår plattform för kataloger och försäljning av innehåll.

Hur gjorde jag hemsidan?
Eftersom jag nu inte har ambitionen att starta något SEO-företag utan ta in lite extra inkomster om det går så hade jag inga krav på utseende och design. Att göra hemsidan tog ca 30 minuter och så här gjorde jag:

Jag valde att lägga den på Google Blogger. Orsaken är att jag har mycket god erfarenhet med hur Blogger fungerar med Googles sökmotor. Om det också gäller när man har en egen domän vet jag inte. Jag valde en färdig template som jag tyckte såg bra ut.
Sedan köpte jag ett DNS namn och ”pekade” till det Bloggers DNS-server. Därefter angav jag det DNS-namnet i inställningarna till bloggen.

Sedan var det klart.

Kommentera

