Google fortfarande bäst på att filtrera bort spam!

Eftersom Microsoft nu byggt om sin sökmotor vilken nu ger mycket bättre sökresultat så tar vi och gör vårt spam-test kring läkemedel igen.

Google vs Live! vs Yahoo på Tramadol
Inga väsentliga förändringar går att se på tramadol jämfört med tidigare. Förutom en forumpostning som möjligen kan vara spam är första sidan helt ren för Google. Och som vi vet tittar nästan ingen längre än så. Mycket bra jobb Google!

Yahoo klarar sig hyggligt. En del seriösa sajter och en del spam. För Live! ser jag bara spam förutom ett internetapotek.

Google – Tramadol.

Yahoo – Tramadol.

Live! – Tramadol.

Länkar till Tramadol
För att hjälpa sökmotorerna tar jag här och länkar till allt jag tycker är seriöst på nätet om tramadol. Har sorterade jag också bort en del som inte är spam men som jag inte gillar bl.a. internetapotek och forumtrådar som tipsar hur man köper tramadol utan recept.

Wikipedia – Tramadol.

Nyfikenvital – Tramadol kan orsaka beroende.

Läkemedelsverket – Utsättningsreaktioner av tramadol – ett större problem än förväntat?

Sjukvårdsrådgivningen – Tramadol Hexal / Läkemedelsinformation.

Sjukvårdsrådgivningen – Tramadol Meda / Läkemedelsinformation.

FASS.se (Läkemedelsindustriföreningen) – Substanssökning.

Västra Götalandsregionen – Tramadol Stada/Läkemedelsinformation.

Poängen här är ju att sökmotorerna värderar länkar. Dessa länkar till material jag anser vara seriöst om tramadol och kan tänkas förbättra sökresultaten (från mitt perspektiv). Kring artikeln på Nyfikenvital ska påpekas att det är sajt jag äger stora andelar i. Dock är den värd en länk då vi var de första i media med att peka på riskerna med tramadol.

Kommentera

