Exklusivitet + Mysticism + Rosa = Trafik?

På prylbloggen började jag med ett tema om ädelstenar sedan konceptet för bloggen blev ”färdigt”.

Ädelstenar är exklusiva
Ädelstenar har just det exklusiva som jag söker till bloggen. Fördelar är att under förutsättning att du ger kvalitetstrafik kan det konverta bra. Varje köp av något dyrt gör varje besökare mer värdefull.

Förutsättningen är vill jag mena mer av ett faktum idag än förr när det kommer till Adsense genom att annonsköparna är bättre på att filtrera bort sajter som säljer trafik som inte konverterar til köp.

Ädelstenar och magi
Ädelstenar har också den mystiska och kulturella dimension som jag vill ha in på en viss procent. Detta är viktigt dels för att skilja ut den från alla andra prylbloggar som redan finns men också därför att det finns bra trafik att få från Google här med ganska lite konkurrens.
Ädelstenar anses t.ex. kunna ge oss tur eller mota bort ondska. Själv tror jag inte på något, förnekar ingenting och bryr mig i väldigt lite🙂

Ädelstenar har jag inte märkt något värde av. En skylt av många med affirmationer som kom till oss och den enda jag prövat än har dock fungerat utmärkt. På den stor ”Jag tar emot pengar från nya källor”. Varje gång jag använt den har en ny kund kommit.

Rosa och ädelstenar
Sist men inte minst finns det många ädelstenar som är rosa. Allt rosa är omåttligt populärt bland kvinnor vilket jag märkte tidigt när vi skrev om en rosa yogamatta på Nyfikenvital.

Den sista rosa ädelstenen vi skrev om på bloggen var rosa opaler. Därefter skrev jag om rosenkvarts men det är en halvädelsten.

Kommentera

