Jag såg ett nytt ord

Jag såg ett nytt ord på en blogg. Åtminstone tror jag det var nytt. Någon definition gick inte att hitta varken via Google eller Wikipedia. Senare samma dag hade det dykt upp i Wikipedia. Dessutom kunde jag detektera det via trendmätning bl.a. med Google trends.

Nu har jag glömt ordet och klarar inte av att hitta det vilket inte säger litet med min vana av informationssökning. Fast då sparar jag inte kontext (t.ex. webbsajter jag besökt eller bokmärken) från webbsurfning.

Men så här är väldigt sällan internet avseende sökning & information numera. Däremot speglar det internets andra-derivata och potentialen hos Wikipedia. Det säger något om tid och hastighet på internet & faktiskt sökte jag just runt kring tid på nätet och Flickr.

Kommentera

