Bingo och PR-export

Igår såg jag att Google börjat PR-export till toolbar. Bingosidan som blev drabbade av destruktiv SEO-hacking gick upp från PR3 till PR5🙂 Generellt när man tittar på övriga drabbade som jag pratat med är gemensamt att ranking m.m. avseende Google återhämtade sig mycket snabbt efter att utplacerade länkar tagits bort.

För små sajter handlade det om dagar. Jag blev direkt förvånad över hur väl Google klarade att hantera det. Verkligt positivt överraskad.

PR-exporten i övrigt har jag inte hunnit titta så mycket på än. Ett par saker har jag dock hunnit se. Jag såg att min lilla Nyttig middag på 5 minuter hade fått PR2. Tittar man på dess syfte att motivera mig till att äta bättre har det fungerat bra. När det kommer till att lära mig fotografering så har jag blivit bättre men jag har uppenbart ännu en lång väg att gå.

Ett underligt fenomen som jag inte känner till orsaken till var att vår huvudsida om skönhet fick PR4 i förra exporten. Det samtidigt som förstasidan är PR4. I den här exporten har det normaliserat sig och den är nu PR3 precis som övriga undersidor.

En PR-export lik alla tidigare PR-exporter🙂

Kommentera

