Nyfiken vital får egen blogg!

Vi arbetar nu på en egen blogg till Nyfiken vital. Tidigare har jag gjort bloggat där vi delat med oss av kunskap vi fått från Nyfiken vital liksom använts som anteckningsblock medan vi lär oss något. Exempel på sådana bloggar är Uppslagsböcker och Fakta på nätet, Nyheter och SEOTaktik.

På den nya www.nyfikenvital.net kommer frågor som ligger utan för det redaktionella arbetet att diskuteras:

  1. Olika kvalitetsprojekt.
  2. Ändringar vi gjort.
  3. Aktörer som stjäl artiklar eller angriper oss på annat sätt.
  4. Veckans bästa bild ska utses varje vecka.
  5. Möjlighet för läsarna att enkelt peka på fel eller föreslå artiklar.

Själva nättidningen kvarstår dock naturligtvis på www.nyfikenvital.org och vår katalogen.nyfikenvital.org.

Den här bloggen är lite i sammanhanget. Jag skapade denna för att lära mig blogga så jag har experimenterat mycket med och på den och på er läsare också faktiskt😀 En klassiker är den här om marsvin: Att krydda och laga till ett Marsvin. Numera när jag vill lära mig något nytt skapar jag ofta en blogg (och alltid på Google Blogger). På Nyfiken vital bygger vi t.ex. sedan en tid om vår uppslagsbok. För att lära mig det jag behövde kunna till det byggde jag upp bloggen uppslagsbok.blogspot.com.

Kommentera

