SEO-läsvärt i bloggosfären 24/2-08

Nu gör jag ett första försök med det nya konceptet för SEOBranschen.org

Spammare som tar innehåll är ett mindre problem numera av flera orsaker vi ev. kan diskutera mer i framtiden. Nu när våren börjar komma så smått vaknar emellertid de hypomana och man blir bara trött på att se dem (-__-)

Google uppmärksammade problemet på Inside Adsense:

Hos andra bloggar och forum finns mer intressant att läsa. Den här tråden i forum är nog läsvärd och jag citerar:

A friend of mine built a website over a template which he has downloaded from an exixting file. then he changed the header and some of the content.

After 1 year he recieved a law suite letter claiming that since he used their text content google has ranked them to page 6.
they also claim that has forgot the google analytics java script code in the bottom of the page (yeah i know he is a newbie) that also caused the penalty by google.

Läs mer:

På samma tema finns på tips för hur plagiatangrepp besvaras (men fler möjligheter finns naturligtvis):

I övrigt tycker jag egentligen att väldigt litet publicerats senaste dagarna som varit läsvärt och inte var av nyhetstyp. En bloggpostning av mig vågar jag dock rekommendera:

Kommentera

